Friday, July 9, 2010

LYDIAWANI JUS MATE

Glitter Words

Selamat bertemu di ruangan perniagaan melalui internet Jus Mate, DR II, Doc K, Espresso XY, Gain 5, Dr Betes & Dr Q10 keluaran unggul HPM Marketing Sdn. Bhd.

HUBUNGI LYDIA DI: 014-9049446/ YM: lydia.ezrina


LYDIA KETIKA BERKONGSI PENGALAMAN DI SEMINAR HPM

Photobucket

LYDIA SEBAGAI COVER MAJALAH FEMININ EDISI NOVEMBER 2009

Glitter Words

TESTIMONI LYDIA SENDIRI BERSAMA PRODUK JUS MATE 5

BERJAYA MENURUNKAN BERAT BADAN DR 105-49 KG!!!!

LYDIA SEBELUM BER JUS MATE
LYDIA SELEPAS BER JUS MATE 49KG


Photobucket

Photobucket

JITRA, 6 Sept (HPM) – Percaya atau tidak seorang bakal peguam berjaya menurunkan berat badan sebanyak 56 kilogram (kg) dalam masa 20 minggu sahaja.
Tapi itu lah realiti yang berlaku kepada Lydiawani Ezrina Masakhoh, 23, seorang pelajar tahun akhir jurusan undang-undang di Universiti Utara Malaysia (UUM).
Menurut Lydiawani yang berasal dari Sungai Petani, beliau mula mengambil Jus Diet Mate 5 (JDM5) pada Sept tahun lalu dan mula mengalami penurunan berat badan selepas beberapa minggu.
"Selepas lapan minggu berat badan saya turun sebanyak 35 kg menjadikan berat saya 70 kg…saya sangat gembira dengan perubahan itu, langsung tak sangka JDM5 dapat menurunkan berat badan saya dengan cepat.
"Selain itu saya juga mengambil inisiatif sendiri dengan berjalan kaki dari kolej ke fakulti…saya rasa bertenaga walaupun berjalan kaki setiap hari, sebelum minum JDM5 saya tak larat nak jalan kaki dan selalu naik bas ke fakulti," kata beliau yang sedang menjalani latihan amali di sebuah firma guaman di Sungai Petani.
Bagaimanapun pada Januari lalu beliau mengambil keputusan untuk berhenti mengambil JDM5 atas faktor kewangan kerana terpaksa menggunakan wang yang banyak untuk membiayai pengajiannya di tahun akhir.
"Bila saya berhenti ambil JDM5, saya ingatkan berat badan saya akan naik tapi sangkaan saya meleset…berat badan saya terus turun setiap minggu sehinggalah kepada 49 kg pada bulan Mac lalu.
" Ya Allah macam tak percaya ja yang jus ini mampu membantu mencapai impian saya sejak kecil…cita-cita saya nak jadi peguam dan kurus tercapai dalam masa yang sama," katanya sambil mengucapkan terima kasih kepada DR. Rozmey kerana mencipta JDM5.
Perubahan itu membuatkan rakan-rakan yang mengenalinya tidak dapat mengecam beliau selepas cuti semester.
"Mereka mesti akan kata kepada saya…biar betul Lydia ke ni, kurusnya.Masa itulah saat paling mengembirakan saya dan saya terus memberitahu mereka yang saya menggunakan produk Dr. Rozmey,," tambah Lydiawani

CARA PEMAKANAN BERSAMA JUS MATE 5


MASIH ramai lagi pengguna yang tertanya-tanya apakah cara terbaik untuk berdiet dengan Jus Mate 5 (JM5). Disini ada beberapa tips untuk pengguna amalkan semasa mengambil JM5.

DIET 1 (KURANG DARI 80 KG)
Sarapan pagi : Hanya JM5 Tengahhari: Gantikan dengan sedikit makanan ringan seperti sup sayur, tomyam atau sandwich. Petang : Ambil buahan seperti apple hijau

DIET 2 (BERAT LEBIH 80KG)

Sarapan pagi: Hanya JM5
Tengah hari: Gantikan dengan sedikit makanan ringan seperti sup sayur, tomyam atau sandwich. Petang : Ambil buahan seperti apple hijau Malam : AMbil JM5 sebelum tidur

Selepas mengambil JM5, setelah sejam anda bolehlah minum air kosong sebanyak 1.1 liter dan anda akan merasa kenyang. Elakkan mengambil sebarang makanan berkalori selepas empat jam pengambilan JM5.
Anda pasti akan mendapat hasil yang berkesan kerana program diet JM5 ini memberi jaminan kepada anda untuk memperoleh bentuk badan idaman.

PERINGATAN!!!
Campurkan serbuk Mate 5 dengan 400-500ml air sejuk dalam bekas "shaker" bertudung, goncang dan JM5 sedia diminum. Pastikan perkara berikut : - 2 jam sebelum ambil JDM 5 - perut kosong dari sebarang kalori - 4 jam selepas ambil as JDM5 - perut kosong dari sebarang kalori. JIKA LAPAR - boleh minum air kosong sbb air - ZERO KALORI

CONTOH MENU HARIAN LYDIA
pagi- biskut iko sekeping@ sandwich sekeping n air kosong yg byk

tghari-jdm5

ptg- sup sayur/sup ayam/tom yam (ikut mood)
mlm- jus mate

* slalunya menu sy akan tukar2 sbb kadang2 boring kalau setiap hari mengamalkan menu yg sama.. cuma yg penting skali,kena la pandai kontrol kalori yg diambil.. jgn mkn blebihan.. lebihkn sayur2, buah2 n air kosong.. elak mknn bgrg, bminyak n air manis..
* saya pastikan air kosong diambil melebihi 3000ml sehari..

kdg2 bila tringin nk amik protein, sy suka mkn ikn keli.. sy akn mkn ikn keli bakar.. hehe.. tp mmg sy amalkn air kosong yg byk.. bila lapar, sy x mkn, sy akn minum air.. tentang senaman, sy ada buat senaman yg mudah seperti berjalan 1 jam sehari, skipping dan naik turun tangga.. memadai 30 min sehari.. asalkan mengeluarkn peluh.. saya jarang buat senaman yg heavy.. slalu buat yg ringan2 n mudah2 aja.. =) yg penting kena pastikn pengambilan kalori adalah di bawah 1000 kalori sehari n pastikn perut bebas drpd kalori 2 jam sebelum n 3 jam selepas meminum jm5..


DIET BERSAMA JUS MATE DI BULAN PUASA

Pengguna boleh mengambil JUS MATE 5 pada waktu sahur tanpa perlu mengambil makanan lain.
Banyakkan minum air masak semasa sahur untuk mengaktifkan JUS MATE 5 dan memberi tambahan tenaga sepanjang hari ketika berpuasa.

JUS MATE 5 akan memberi tenaga , kenyang dan dapat melakukan kerja harian seolah-olah tidak berpuasa sebelum tiba waktu berbuka.

Bagi mereka yang mengamalkan JUS MATE 5 2 kali sehari , disyorkan mengambil sepeket JUS MATE 5 pada waktu sahur dan sepeket lagi selepas menunaikan solat tarawih. JUS MATE 5 akan berfungsi menjalankan proses penghadaman.

Bagi pengguna yang mengalami gastrik , mereka disyorkan mengambil ubat gastrik terlebih dahulu dan pastikan mengambil JUS MATE 5 2 jam selepas itu bagi mengelakkan diserang gastrik.

✿ CADANGAN ATURAN MINUMAN DIET JUS MATE 5 DI BULAN RAMADHAN ✿

DIET 1 ( BERAT KURANG DARI 80KG )

sarapan pagi ( sahur ): hanya jus mate 5 air masak secukupnya. Berbuka puasa ( maghrib ) : Dahulukan dengan buah kurma , dan air masak. Sup sayur, tomyam atau beehon sup.

DIET 2 ( BERAT LEBIH DARI 80KG )

sarapan pagi ( sahur ): hanya jus mate 5 air masak secukupnya. Berbuka puasa ( maghrib ) : Dahulukan dengan buah kurma , dan air masak. Sup sayur, tomyam atau beehon sup. malam ( selepas solat tarawih )

✿ pastikan perut kosong dari kalori selama 2 jam sebelum dan selepas mengambil jus mate
PERINGATAN!!

campurkan serbuk jus mate dengan 400-500 ml air sejuk ke dalam bekas " shaker bertudung " goncang dan jus mate sedia di minum.

✿ anda tidak akan merasa sakit perut memulas. Apa yang anda rasa adalah macam biasa sahaja dan selesa.
PERINGATAN PALING PENTING !!!

~>>> PASTIKAN ANDA MINUM BANYAK AIR PUTIH..TERUTAMA SEKALI SEWAKTU SAHUR DAN SEWAKTU BERBUKA PUASA..YANG PASTINYA, SEKIRA ANDA MENGIKUTI CARA DIET YANG BETUL PASTI ANDA AKAN SENTIASA BERASA KENYANG

INFO KALORI MAKANAN

Kategori:Kuih Muih

1. Kasuiberkelapa parut (sekeping) = 160 kalori
2. Kuih lapis (sekeping) = 130 kalori
3. Bingka ubi (sekeping) = 220 kalori
4. Cekodok Pisang (sebiji sederhana) = 180 kalori
5. Popia goreng (satu) = 130 kalori
6. Popia basah (satu) = 95 kalori
7. Pisang goreng (sekeping) = 170 kalori
8. Kek biasa tanpa krim (sepotong) = 87 kalori
9. Karipap (sebiji) = 130 kalori
10. Sandwich sardin (sekeping) = 70 kalori
11. Bubur kacang (semangkuk) = 100 kalori

Kategori: Lauk Pauk

1. Ikan kembong kari berkuah (seekor) = 85 kalori
2. Ikan tenggiri goreng bercili (sepotong) = 142 kalori
3. Ikan kembong goreng (seekor) = 140 kalori
4. Ikan senangin masam manis berkuah (sepotong) = 210 kalori
5. Daging lembu kari berkuah (2 kotak mancis) = 130 kalori
6. Ayam kari berkuah (sepotong) = 250 kalori
7. Ayam goreng (sepotong) = 255 kalori
8. Ayam tandoori (sepotong) = 220 kalori
9. Sambal udang (setengah cawan) = 70 kalori
10. Sambal sotong (setengah cawan) = 55 kalori
11. Telor goreng (sebiji) = 110 kalori
12. Taukua goreng (sekeping) = 110 kalori
13. Kacang panggang dalam tin (2 sudu makan) = 40 kalori

Kategori: Makanan Rutin

1. Nasi putih (satu setengah cawan) = 260 kalori
2. Nasi lemak bersambal (sepinggan) = 400 kalori
3. Nasi goreng bertelur (sepinggan) = 635 kalori
4. Nasi briyani berayam (sepinggan) = 880 kalori
5. Nasi minyak kosong (sepinggan) = 445 kalori
6. Nasi ayam kosong (sepinggan) = 300 kalori
7. Mee goreng kosong (sepinggan) = 660 kalori
8. Mee sup (semangkuk) = 380 kalori
9. Mee hoon goreng (sepinggan) = 550 kalori
10. Roti putih (2 keping) = 156 kalori
11. Roti canai kosong tanpa kuah (sekeping) = 200 kalori
12. Capati tanpa kuah (sekeping) = 180 kalori
13. Pau ayam (sebiji) = 203 kalori
14. Emping jagung kosong (secawan) =160 kalori

Kategori: Makanan Segera

1. Peha ayam goreng (satu) = 130 kalori
2. Nugget ayam (satu) = 60 kalori
3. Kentang lecek (satu tub kecil) = 90 kalori
4. Sayur kobis hancur (satu tub) = 75 kalori
5. Burger keju (satu) = 425 kalori
6. Kentang goreng (satu kantung kecil) = 405 kalori
7. Sate ayam (secucuk) = 35 kalori
8. Pizza berkeju (sepotong) = 240 kalori

Kategori: Buah-buahan

1. Tembikai (sepotong) = 20 kalori
2. Betik (sepotong) = 45 kalori
3. Pisang emas (2 biji) = 76 kalori
4. Durian (5 ulas) = 64 kalori
5. Limau (sebiji) = 42 kalori
6. Jambu batu (sebiji) = 110 kalori
7. Nenas (sepotong) = 59 kalori
8. Epal (sebiji) = 63 kalori
9. Ciku (sebiji) = 44 kalori
10. Mangga (sebiji) = 103 kalori



kategori : Minuman

minuman berkabonat 1 tin 285g - 120 kal
minuman kotak 250g - 105 kal
susu tepung penuh krim 1 sudu makan - 33 kal
susu tepungtanpa lemak 1 sudu makan - 25 kal
aiskrim 2 skop- 390 kal
susu pekat manis 1 sudu makan - 71 kal
yogurt rendah lemak 1 cawan - 90 kal
mentega 2 sudu teh - 75 kal
keju chedar 1 keping -58 kal

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hasil pencarian XoXo..

1tbsp minyak apa jenis pun 120 kalories
1 tbsp butter 100 calories
1tbsp santan low fat 9- 15 calories
1tbsp santan biasa 30-50 calories

1/2 cup sayur 20-30 calories
1/2 cup nasi, pasta, mi, bihun, cereal 100 calories
1 keping roti less 100
1 potato n banana less 100

100g seafood - 100 calories
100g fish - 120-150
100g chicken 130
-150
100 g red meat 150

1tbsp sos2 .. 20-40

~~~ credited to XoXo ( from cari.com)

french fries - 1 small cup (90g) 290 Kcal
hot dog - 1 whole (82g) 225 Kcal
mashed potatoes -1 cup regular (94g) 87Kcal
Big Mac - 1 570Kcal

~~~~ credited to marisa_anuar( from cari.com)

Sangat tinggi / Very high (> 600 kcal)
Nasi goreng (dengan telur, ayam dan sayur) /
Fried rice (with egg, chicken and vegetable)

Tinggi/High (401 -600 kcal)
Mi bandung/Bandung noodles
Kueh tiau bandung/Kueh tiau bandung
Mi kari/Curry mee
Nasi dagang/Nasi dagang
Mi hoon bandung/Mee hoon bandung
Nasi briyani, nasi sahaja/Nasi briyani, rice only
Nasi minyak/Oily rice

Sederhana / Medium (101 - 400 kcal)
Nasi lemak/Nasi lemak
Mi sup/Mee soup
Roti telur/Roti telur
Kueh tiau goreng/Fried kueh tiau
Roti canai/Roti canal
Capati/Capati
Mi hoon goreng/Fried mee hoon
Mi goreng/Fried mee
Nasi ayam/Chicken rice
Rawadosai/Rawadosai
Putu bambu/Putu bambu
Dosai/Dosai

Rendah / Low (0- 100 kcal)
Idlii/ldlii
Putu mayam/Putu mayam


OTHER TRADITIONAL KUIH

Sangat Tinggi / Very High (>300 kcal)
Mysore pak/Mysore pak
Laddu/Laddu
Papadam/Papadam

Tinggi / High (151 - 300 kcal)
Bingka ubi kayu/Bingka ubi kayu
Vadai, kacang dal kuning/Vadai, yellow lentil
Lepat pisang/Lepat pisang Cokodok pisang/Cokodok pisang
Kuih kasturi/Kuih kasturi
Kuih talam ubi kayu/Kuih talam ubi kayu

Sederhana / Medium (51 - 150 kcal)
Kuih sagu/Kuih sagu
Pisang goreng/Pisang goreng Kuih kastard jagung/Kuih kastard jagung
Popia/Popia
Puding jagung/Puding jagung
Kuih kacang/Kuih kacang
Putu kacang/Putu kacang
Cucur badak/Cucur badak
Emping/Emping

Rendah / Low (0-50 kcal)
Kerepek ubi kayu/Kerepek ubi kayu Kuih telur labah/Kuih telur labah
Kuih bangkit sagu/Kuih bangkit sagu Kuih bangkit/Kuih bangkit


TRADITIONAL KUIH (RICE & RICE-FLOUR BASED)

SangatTinggi / Very high (>300 kcal)
Lor-mai-fan (pulut dengan kacang)/
Lor-mai-fan (glutinous rice with peanuts)

Tinggi / High (151-300 kcal)
Tepung bungkus/Tepung bungkus
Bidaran/Bidaran
Kuih bom/Kuih bom
Kuih sri muka/Kuih sri muka
Bingka tepung beras/Bingka tepung beras
Pulut panggang/Pulut panggang
Kuih koci pulut putih/Kuih koci with white glutinous rice
Kuih kasui/Kuih kasui
Kuih koci pulut hitam/Kuih koci with black glutinous rice

Sederhana / Medium (51 - 150 kcal)
Tapai pulut/Tapai pulut
Kuih lapis/Kuih lapis
Kuih lompang/Kuih lompang
Rempeyek/Rempeyek
Kuih bakul/Kuih bakul
Dodol/Dodol
Wajik/Wajik

Rendah / Low (0 - 50 kcal)
Kuih karas/Kuih karas
Kuih buah Melaka/Kuih buah Melaka
Kuih buah rotan/Kuih buah rotan


TRADITIONAL KUIH (WHEAT FLOUR BASED)

Tinggi / High (151 - 300 kcal)
Yau-car-kue/Yau-car-kue
Kuih apam balik/Kuih apam balik
DonatlDougtinut
Ham-chi-peng/Ham-chi-peng
Kuih pau kacang merah/Red bean dumpling
Kuih pau ayaml Chicken dumpling
KesarilKesarl
Kuih apam gula hanguslKuih apam gula hangus

Sederhana / Medium (51 - 150 kcal)
Halwa/Halwa
Cucur udang/Cucur udang
Kuih ketayap/Kuih ketayap
Karipap/Curry puff
Kuih keria/Kuih keria
Kuih lidah kucing/Kuih lidah kucing
Kuih apam/Kuih apam

Rendah / Low(0 - 50 kcal)
Karipap mini/Mini curry puff
Baulu cermai/Baulu cermai
Kuih tat nenas/Pineapple tart
Kuih bawang/Kuih bawang
Kuih kapit/Kuih kapit

Ehsan dari forum .... cari.com.my

*************************************************************************************

SHARING IS CARING..


Murtabak/mutton - 1 piece - 722 kalori
Cheese Cake - 1 slice - 400 kalori
Roti Telur & Dhal - 1 piece & 1/2 cup - 414 kalori
Laksa Kari - 1 bowl - 589 kalori
Nasi Lemak - 1 complete - 644 kalori
Mee Goreng Mamak - 1 plate - 660 kalori
Lor Mee - 1 bowl - 383 kalori
Mee Rebus - 1 plate - 556 kalori
Mee/Bihun Goreng - 1 plate - 510 kalori
Kuey Goreng Kerang - 1 plate - 743 kalori
Mee Wantan - 1 plate - 409 kalori
Laksa Penang - 1 bowl - 436 kalori
Mee sup - 1 bowl - 381 kalori
Lor Mai Fun - 1 plate - 422 kalori
Nasi Briyani Kambing - 1 plate - 587 kalori
Nasi Minyak + Rendang Daging - 1 plate - 664 kalori
Nasi Campur + 3 dish - 1 plate - 620 kalori
Century Egg Porridge - 1 bowl - 423 kalori
Nasi Ayam - 1 plate - 600 kalori
Nasi Goreng Biasa - 1 plate - 637 kalori
Nasi Claypot - 1 bowl - 898 kalori
Bah Kut Teh - 1 bowl - 348 kalori
Sotong goreng tepung - 1 small plate - 630 kalori
Sup Krim - 1 rice bowl - 375 kalori
Cheese burger with extra beef - 1 whole - 438 kalori
Fried fish cake with bun - 1 whole - 433 kalori
sundae chocolate - 1 cup - 380 kalori
Apple Pie - 1 piece - 260 kalori
Cheese & meat sauce - 1 small plate - 444 kalori
Sandwich chicken salad - 1 whole - 481 kalori
Pasembur - 1 plate - 752 kalori
Rojak Buah - 1 plate - 443 kalori
Teh tarik - 1 glass - 83 calori (if you take 4 cups a day, it will equal to 1 1/2 bowl rice

LINK BERGUNA UTK INFO KALORI

http://www.thedailyplate.com/

http://www.calorie-counter.net/

http://cekodok.com/

Glitter Words



JUS MATE 5 -UNTUK YANG MENGALAMI MASALAH BERAT BADAN..
Mengawal selera makan, menghalang pembentukkan lemak, mengurangkan pengambilan gula, meningkatkan kadar metabolisma dan menukarkan kabohidrat kepada tenaga yang merupakan 5 faktor utama di dalam pengurusan berat badan.

Kebaikan Jus Diet Mate 5

- Mudah
- Berkesan
- Semulajadi
- Selamat
- Tanpa rasa lapar
- Tanpa rasa sakit
- Tanpa bersenam
- Bertenaga dengan minda yang cergas
- Menyihatkan jantung
- Bagus untuk kencing manis dan darah tinggi
- Membantu kesuburan wanita
- Bagus untuk saraf dan sendi
- Melancarkan usus
- Merawat masalah kemurungan, susah tidur
- Merawat migrane dan gastrik
- Mengatasi masalah stroke mengurangkan kolestrol




DRII -SESUAI UNTUK PENJAGAAN KULIT SECARA DALAMAN
DR2 Generasi Baru -1 kotak 30 sachet (bekalan untuk sebulan)
5X lebih POWER
Lebih murah & lebih berkesan
Formulasi Hebat Terkini
Extra vitamin C & L-Arginine
Tiada yang seampuhnya di pasaran
Mampu mencerah, melembut & merawat Jerawat, jeragat, parut, penyakit kulit kronik & eczema

Jus DR-II adalah merupakan satu evolusi baru dalam dunia penjagaan kulit dan kesihatan masa kini. Satu lagi sensasi dunia kesihatan dan kecantikan yang diimpikan oleh wanita dan lelaki.Dr rozmey sekali lagi tampil dengan formula ajaib lagi hebat , amat berkesan , selamat dan murah.Hanya bahan aktif dan asli seperti astaxanthin, hydrosalate marine colagen,acerola extract powder. Diformulasi dengan bijak dan terbaik. Ia diadun dalam bentuk "powder" dengan mengunakan teknologi nano.

DR-II dengan bahan aktif sebanyak 12 gm yang larut didalam mulut meresap ke dalam badan melalui kapilari bawah lidah tanpa perlu melalui " 1st pass effect " oleh metabolisma hati. Anda pasti mengalami sensasi dunia kejelitaan dr-ii. Anda akan tampil dengan kulit cerah dan lembut dengan penuh bergaya, mampu mempesona sesiapa yang melihatnya.

Jus DR-II adalah 50 x lebih baik dan kuasa dari injeksi vitamin C + kolagen. Dalam masa 2 minggu anda sudah menikmati keajaiban nya !!!!!!!

Hanya bahan aktif dan asli seperti astaxanthin, hydrosalate marine colagen,acerola extract powder.

Diformulasi dengan bijak dan terbaik. Ia diadun dalam bentuk "powder" dengan mengunakan teknologi nano.

Anda pasti mengalami sensasi dunia kejelitaan dr-ii. Anda akan tampil dengan kulit cerah dan lembut dengan penuh bergaya, mampu mempesona sesiapa yang melihatnya.

Jus DR-II adalah 50 x lebih baik dan kuasa dari injeksi vitamin C + kolagen.
Dalam masa 2 minggu anda sudah menikmati keajaibannya.

DRII dgn pek baru

10gm 30 sachet,

1X sehari kes biasa ,

2X sehari utk mereka yg berkulit degil,..

Ditambah dgn bahan yg meaktifkan kadar serapan usus yg tinggi…

DRII ambil 1/2 jam after meal . Bancuh dlm 150-200ml menggunakan air sejuk. 1 kali sehari. Untuk kesan yg lebih cepat 2 kali sehari pagi dan malam.

Majoriti kesan kelihatan after 2 week..

Kesan drII baru terbaik dlm kelasnya,..mampu mencerahkan kulit, melembab, menengang , menghilang kedut dan parut dengan lebih cepat,…campuran herba terbaru ..mampu meningkatkan kesan pd lapisan, epidermis, dermis dan conective tissue 10X lebih power dari formulasi asal drII.

Testimoni klinikal drII terbukti bukan sahaja produk kejelitaan dan anti penuan wanita,..malah lebih dari yg dijangkakan,…

Terbukti telah berjaya merawat penyakit teruk / kronik yg tidak response pada ubatan yg sedia ada ,..seperti jerawat, jeragat, parut, perubahan lepas bersalin,.penyakit psorosis teruk, resdung dan alahan kulit kronik.

DRII..mampu atasi masalah chronic fungal scalp infection,.ezcema, psoriasis,.yang biasa menyebabkan kelemumur

SOALAN YANG BIASA DIAJUKAN OLEH PENGGUNA :

kalau kita minum jus mate bersama drII boleh tak?

JAWAPAN :

Boleh..jika berat sudah ideal ataupun penurun berat mudah,..yg sukar turun,.elok fokus pada JM5 aje.. ini kerana ,..bukan senang nak balance kan balik berat, hormone, enzim dan otak…




GAIN5 - UNTUK YANG INGIN MENAMBAHKAN BERAT BADAN..
Campuran Serbuk Protein Soya dengan Serbuk Protein Dadih Susu
Menambah selera makan, membina otot dan membantu meningkatkan berat badan

GAIN 5, satu lagi formulasi ajaib Dr. Rozmey, terbaik , selamat dan berkesan mampu menambah berat badan dan pertumbuhan otot-otot badan anda serta mengaktifkan berjuta sel badan dan organ penting badan berfungsi secara maksimum.

Campuran "whey protein" , Vitamin A,B 2, B3, B5, B6, C, kalsium, iodine,zinc,thiamine, biotin, folic acid mampu membina otot-otot badan yang baru, meningkatkan "growth hormone" dan pembesaran sel-sel badan selain memberikan tenaga dan meningkatkan selera makan.

Formulasi yg serba lengkap dan menyeluruh ini adalah yg pertama seumpanya di Malaysia dan ternyata mampu memberikan kesan pertumbuhan otot-otot badan yg amat cepat, berkekalan dan meningkatkan tahap kesihatan anda.

20g x 30 sachet
Campuran Serbuk Protein Soya dengan Serbuk Protein Dadih Susu
Menambah selera makan, membina otot dan membantu meningkatkan berat badan

Cara Makan: setengah jam selepas makan malam atau sebelum tidur. 1 kali sehari sahaja. Tidak sesuai untuk wanita hamil.


CARA PENYEDIAAN:

Campurkan serbuk GAIN 5 dengan 300 ml air dalam bekas yg bertudung , goncangkan Jus GAIN 5 diminum 1 jam sebelum makan.

Mereka yg terlalu kurus dan sukar menambah berat , boleh minum GAIN 5 dua kali sehari pada waktu pagi dan awal malam

Purata pertambahan berat badan sebanyak 2 ke 4 kg sebulan.





Doc-K -UNTUK MEMBANTU MASALAH SENDI, URAT DAN SARAF
Campuran Serbuk Inulin dengan Serbuk Celery
Menbantu masalah sendi, urat dan saraf.

Doc-K penemuan baru dalam penjagaan dan perawatan sakit sendi dan urat. Pertama kali bertindak dengan 2 cara (i). Menghilangkan kesakitan (ii). Membaiki sendi dan rawan yang rosak.


Sakit sendi yang manafaat dari pengamalan Doc-K seperti :

1.Osteoarthiritis (OA)
2.Rheumatoid Arthitis (RA)
3.Gout
4.Ankylosing Spondylitis


Kebanyakan sakit sendi adalah akibat kerosakan sendi dan juga keradangan sendi termasuk kemusnahan rawan sendi dan keradangan serta kecederaan urat, ligament dan tendon.

Kerosakan rawan sendi dan ketumbuhan tulang sendi yg baru menyebabkan gerakan sendi menjadi sukar dan sakit.

Kerosakan dan kesakitan ini boleh disebabkan oleh kecederaan fizikal seperti kenaikan berat badan, kecederaan semasa bersukan atau kemalangan atau disebabkan oleh penyakit autoantibodi seperti Rheumatoid arthritis atau crystal uric acid dalam kes Gout.

Bahan aktif dalam Doc-K seperti Celery ( Apium Graveolens) mampu merawat kerosakan sendi dan mengurangkan sakit. Celery juga mampu bertindak membuang toksin dalam badan dan tingkatkan system saraf utama menjadikan mengamal Doc-K merasa lebih sihat selain meningkatkan pertahanan badan.

Marine collagen dalam Doc-k mempercepatkan pembentukan dan membaiki rawan sendi yang rosak.

Vitamin C – bertindak membantu memulihkan rawan sendi yang rosak dan dengan mempercepatkan kesan tindak balas celery dan collagen dalam pembentukan rawan sendi .

Serbuk Ginger – Membantu mengurangkan kesakitan dan keradangan setempat.

Formulasi hebat ini terbukti mampu merawat sakit sendi kronik dengan kadar penyembuhan yang luar biasa, dengan pengambilan selama 4 ke 6 bulan, pesakit akan tidak mengalami kesakitan dan pergerakan sendi yang lebih baik 90% sekurangnya selama setahun.


CARA AMALAN:

1. Campurkan sebuk Doc-K kedalam 300ml air .

2. Goncang sehingga sebati dalam bekas bertudung

3. Doc – K sedia untuk diminum.
Ambil ½ jam selepas makan , sekali atau 2 kali sehari.





KOPI ESPRESSO XY -MINUMAN UNTUK LELAKI YANG INGIN KEHIDUPAN LEBIH NIKMAT, PANAS DAN SELAMAT

Espresso merupakan satu citarasa kopi yang begitu popular di seluruh dunia.

** Dr rozmey: Viagra bagus untuk ereksi zakar, tetapi Espresso-XY dengan maca, butea superba, ektrak tongkat ali, extrak ginseng memberi kepuasan tambahan, kerana ia secara semulajadi menjadikan ereksi zakar bertahan lama dan meningkatkan ghairah sexual, stamina dan keseronokan sexual yang disukai oleh lelaki dan wanita !!!

Espresso Revolusi Baru
Lebih Umph!! Lebih Power!!
20 Sachet, Lebih Ekonomi
100% Herba semulajadi
Diakui lebih power daripada VIAGRA

Testimoni Espresso:

Saya dapat merasakan tambahan tenaga kelelakian yang lebih dari biasa selepas 1 jam minum expresso xy. Ia tidak seperti 'memaksa'. Berbeza dengan beberapa produk untuk tenaga lelaki yang lain kerana ia tidak mempunyai kesan sampingan seperti degupan jantung lebih laju, mata merah dan pening-pening. Rasanya sedap, perisa mocha dan sememangnya ada 'power'.

* Menambah stamina dan tenaga
* Merangsang nafsu sexual lelaki
* Merawat masalah sexual lelaki
* Memantapkan fizikal dan emosi
* Merangsang kesegaran otak
* Merawat kemurungan
* Meningkatkan kesuburan lelaki dan wanita
* Menambah keseimbangan hormon





Dr.Rozmey terus cipta formulasi bantu pesakit yang hadapi penyakit kencing manis dengan formulasi canggih dR Betes hasil pemerhatian dan penyelidikan beliau. Formulasi ringkas memberikan penguna rasai kenyang dan mengaktifkan tahap guna gula oleh sel-sel serta guna pemanis yang tidak meningkatkan tahap gula dalam darah ternyata mampu menurunkan tahap guna dalam badan. Kebolehan mengaktifkan sel-sel pencrease untuk hasilkan insulin telah membantu menormlakan tahap gula dalam darah.

Whey Protein
Amat berguna dalam menambahkan protein dalam badan dan biasanya digunakan oleh mereka yang ingin menambah otot badan dan meningkatkan tisu sintesis. Ia juga boleh digunakan sebagai sumber tenaga dan memberikan rasa kenyang.

White Kidney Bean
Mampu normalkan kadar pengunaan kaborhidrat yang ditukarkan kepada gula dari diserap dari usus dan mengurangkan kalori yang diambil. Ia juga sumber protein dan fiber dan amat bagus untuk kesihatan.

Vitamin C
Sejenis anti-oksida yang menghalang kecederaan sel-sel badan.

Stevia Leaf
Sejenis pemanis yang 30 ke 300 kali lebih manis dari gula dan merupakan alternative pada pemanis tiruan yang tidak menambah kalori dan tiada kesan sampingan. Amat baik untuk merawat masalah penghadaman, hati dan usus.

Magnesium
Membantu otot rehat dan mengecut serta pembentukan tenaga dan penghantaran dalam sel. Ia membantu protein sintesis dan penyerapan kalsium. Membantu pembekuan darah dan tekanan darah.


L-Lysine
sejenis amino asid penting yang membantu membentuk immune system

Biotin
Amat diperlukan untuk pertumbuhan otot dan membantu gula ditukarkan kepada tenaga yang diperlukan seharian. Ia mampu metabolis amino asid dan kaborhidrat dan membantu sesetengah enzim yang diperlukan badan untuk berfunsi secara normal. Ia amat diperlukan untuk pastikan kelenjar peluh, saraf dan tulang sum-sum berkerja dengan normal.

Ramuan yang diadunkan dalam dR-Betes ini mampu menghasilkan tenaga dari gula yang terkandung dalam badan , memberikan rasa kenyang dan membentuk otot-oto baru dan mengurangkan sel-sel lemak. Ini membolehkan metabolism badan berlaku secara maksimum dan dapat pula meningkatkan pengeluaran insulin dan mengurangkan rintangan pada insulin.
Cara minum.
Campurkan serbuk dR-Betes dengan 400 ml air sejuk dan goncang . Pastikan anda tidak mengambil makanan berkalori tinggi dan air manis sehingga tempoh 4 jam selepas minum dR-Betes. Anda kini mula merasa kenyang dan bolehlah mula amal makanan yang kurang kalori dan manis.




Dr rozmey terus cipta formulasi hebat untuk bantu pengguna yang alami masalah lemah jantung dan serangan stroke dengan dRQ10, sejenis minuman kesihatan yang terhasil dari penyelidikan dan kepakaran anak watan Dr. Che Rozmey Che Din, yang senantiasa mencipta dan menghasilkan formulasi terbaik, berkesan , murah dan selamat untuk penguna.
Ramuan yang terbaik, formulasi yg hebat dan penyelidikan yang berterusan telah membolehkan produk ciptaan dr.rozmey amat berkesan, selamat dan unik.
Tahniah pada Dr.Che Rozmey Che Din, Pakar perbidanan dan Sakit Puan,yang telah mencipta produk kesihatan yang terbaik dengan kajian dan penyelidikan beliau sendiri untuk manafaat penguna.

Omega 3: sejenis amino acid yang mampu melindungi dinding sel, menghantar maklumat kepada system saraf . Omega 3 memainkan fungsi penting dalam mengawal proses pembekuan darah dan pembentukan sel-sel saraf yang baru di otak. Omega 3 membantu otot jantung dan sel-sel neuron dari kecederaan dan memulihkan sel-sel ini kepada normal. Terbukti dapat membantu penguna yang lemah jantung dan serangan stroke, selain itu dapat juga membantu penyakit lupus, psoriasis, rheumatoid arthritis, sakit kepala, migraine, kanser prostate, kanser payu dara serta kencing manis.

Serbuk biji anggur: Kaya dengan protein , flavonoids dan bioflavonoids yang mampu menambah dan melancarkan perjalanan darah dan menguatkan dinding kapilari. Ini membantu pengedaran darah dan memulihkan kes –kes kekurangan pengedaran darah di salur darah vena dan vena varicose. Flavonoids juga mampu membantu merawat kecederaan sel akibat serangan radikal bebas , ini membantu merawat penyakit disebabkan ketuaan seperti kerosakan macular, penglihatan, meningkatkan penglihatan semasa malam dan penglihatan dalam kecerahan yang melampau. Procyanidin dalam sebuk anggur ini juga mampu melebatkan rambut dengan membantu pertumbuhan rambut.

Vitamin C: Anti-Oxida yg melindungi dari krecederaan radikal bebas yang menyebabkan sakit jantung dan kanser dan membantu pertingkatkan imuniti badan dan penghasilan kolagen.

Folic Acid: Amat penting untuk pembentukan sel darah dan sel-sel yang cepat pertumbuhannya. Vitamin utama untuk funsi dan pembaikian sel-sel badan.

Gingko Biloba: Amat bagus untuk rawatan mereka yang hilang memori dengan memperlancarkan peredaran darah di otak. Gingko membantu salur darah rehat dan berkembang dan memudahkan peredaran darah dan menghalang kolestrol menyempitkan saluran darah.
Citric Asid: Melancar buah pinggang dan menghalang pembentukan batu karang.

Omega-6: Memainkan peranan penting dalam fungsi otak dan pertumbuhan dan pembentukkan sel otak, tulang dan metabolism sel. Ia boleh menyembuhkan rasa kebas, sakit dan kurang deria rasa bahagian badan yg lumpuh.

Vitamin E: Anti-Oxida yang mampu neutralkan radikal bebas yang merosakkan badan.Ia juga penting dalam proses pembekuan darah dan membantu menyembuhkan luka. Ia mampu menlindungi otot jantung dari tercedera.

Green Tea: Membantu kawal tahap gula dalam badan dan mengurangkan risiko penyakit seperti kanser, jantung, serangan kuman, rheumatoid dan sakit sendi arthritis dan tingkatkan immune system.


Cara makan:
Campurkan serbuk dRQ10 dengan 300-400 ml air sejuk. Goncang dan sedia diminum. Ambil 1X atau 2X sehari, jika perlu.

Photobucket

Revulosi baru dalam penjagaan kencantikan , Dr.Rozmey tampil lagi dengan produk kecantikan wanita yang mampu menjaga kesihatan dan kecantikan wanita dari luar dan dalam. Formulasi ajaib ini adalah hasil penyelidikan dan pemerhatian Dr.Rozmey yang mampu mengabungkan ramuan terpilih yang bertindak secara sinergi yang mampu memberikan bentuk badan dan kulit wanita. Kebolehan dR Silky membentuk pinggul dan payu dara memberikan keyakinan dan kepuasan pada wanita yang mampu miliki bentuk badan idaman.

Vitamin C:
Anti-Oxida yg melindungi dari kecederaan radikal bebas yang menyebabkan sakit jantung dan kanser dan membantu pertingkatkan imuniti badan dan penghasilan kolagen.

Vitamin E
Anti-Oxida yang mampu meneutralkan radikal bebas yang merosakkan badan.Ia juga penting dalam proses pembekuan darah dan membantu menyembuhkan luka. Ia mampu menlindungi otot jantung dari tercedera

Folic Acid
Amat penting untuk pembentukan sel darah dan sel-sel yang cepat pertumbuhannya. Vitamin utama untuk funsi dan pembaikian sel-sel badan.

Marine Kolagen
Mampu membantu pembentukan kulit dan mengurangkan kedut.

Lobata
Kaya dengan phyto-estrogen yang akan mempercepatkan dan stabilkan hormone wanita. Ia amat penting dalam mengekalkan tahap sel-sel badan wanita berada dalam tahap yang terbaik membantu pertumbuhan organ pembiakan wanita.

Mirifica
Merupakan tumbuhan yang ada natural phyto-estrogen yang amat berkesan dalam memperlahankan proses penuan seperti kedutan kulit, rambut, tulang dan payu darah yang kendur.

CARA PENYEDIAN:

Campurkan serbuk dR Silky dengan 300 ml air dalam bekas yang bertudung , goncangkan dan sedia untuk diminum sebelum tidur.

Usahawan Jutawan HPM


Usahawan Jutawan Cemerlang
BAGAIMANA NAK MEMULAKAN PERNIAGAAN KECIL?!! Untung besar?!
Pasaran Terbesar & Paling Menguntungkan di Malaysia
Modal Permulaan Serendah RM 450
Potensi Keuntungan Tiada Had
Hanya Perlukan Sebuah Komputer & Internet untuk Pernigaan Online

BAGAIMANA ANDA PASTI BERJAYA?
Pelan pemasaran mudah
Tiada bayaran pendaftaran
Keahlian seumur hidup
Produk ajaib yang di akui ramai
Tumpuan pakar dalam penyelidikan pembangunan produk secara berterusan
Produk hasil kajian pakar perubatan terkenal & diiktiraf
Disokong kuat oleh pakar penyelidik obesiti, Dr Che Rozmey dan Herba Prima Sdn. Bhd.
Anda usahawan bebas, bekerja mengikut masa anda


PENGIRAAN BONUS TAJAAN

Photobucket

Sebaik sahaja anda sertai kami, anda adalah Pengedar A
Jika Pengedar A menaja pengedar baru, maka downlinenya adalah Generasi 1 (anak)
Pengedar baru yang ditaja oleh Generasi 1 (anak) pula akan jadi Generasi 2 (cucu) kepada Pengedar A.

Bonus tajaan untuk Generasi 1(anak) ialah RM 30.00 sekotak

Bonus tajaan untuk Generasi 2 (cucu) ialah RM 10.00 sekotak

Untuk mengambil bonus tajaan downline, penaja (pengedar A) wajib membuat belian peribadi RM 450 pada setiap bulan. Syarat ini wajib dipatuhi untuk mendapat bonus tajaan

Contoh Pengiraan: Jika pengedar A menaja 30 orang pengedar (B)dan setiap seorang pengedar B pula menaja 30 orang pengedar (C) maka contoh pengiraan bonus adalah seperti berikut;
Bonus A =[30 x RM 90.00] (Bonus Generasi 1/ anak) + [30 x30 x RM 30.00] (bonus Generasi 2/ cucu) = RM 29,700 Bonus tajaan sebulan
PERATURAN PENGEDAR...PENTING!!!
1.Ahli / pengedar wajib membeli 3 kotak atau RM 450 (WM) , RM 480 (SS&Langkawi), RM 540 (Brunei / Singapura) untuk berdaftar secara sah sebagai Ahli/ pengedar HPM
2.Ahli / pengedar wajib hanya menjual sekotak kepada penguna pada harga RM 200 (WM), RM 210 (SS), RM 230 (Brunei / Singapura)
3.Pengedar yang aktif wajib memberikan maklumat lengkap : Nama , K/P, Alamat, H/P, Akaun no MBB / CIMB kepada HPM.
4.Peraturan baru mulai Jun 2008: Setiap pengedar wajib memberi nama penuh & nombor kad pengenalan pasangan.
5.Peraturan baru mulai Jun 2008: Pengedar tidak dibenarkan menaja pasangan.
6.Sekiranya Herba Prima mendapat aduan secara bertulis atau lisan bahawa terdapat pengedar yang menjual kepada penguna di bawah harga yang telah ditetapkan atau menaja pengedar bawahan di bawah harga yang ditetapkan, Herba Prima mempunyai hak untuk menarik balik perlantikan "Pengedar" tersebut tanpa prasangka.
7.Pengedar yang aktif wajib memiliki / membeli segala bahan bantuan perniagaan yang di keluarkan oleh HPM (Banner, Buletin HPM, Video CD, kad keahlian bercip).
8.Bonus tajaan dikira dengan sistem komisen berkomputer, pembayaran hanya melalui akaun MBB pengedar dengan caj RM10 sahaja.
9.Pengedar mestilah bersetuju berkenaan apa yang telah ditetapkan oleh Herba Prima tentang strategi pemasaran, prosedur-prosedur dan undang –undang seperti yang telah ditetapkan dan yang akan diubah dari masa ke semasa.
10.Herba Prima akan mengambil tindakan yang tegas terhadap pengedar jika sekiranya pengedar didapati melangar tindakan, yang mana boleh menyebabkan pencemaran nama baik syarikat ataupun yang melanggar peraturan-peraturan yang ditetapkan oleh Herba Prima.
11.Herba Prima mempunyai hak dan kuasa mutlak untuk meminda mana-mana syarat perjanjian ini dari masa ke semasa tanpa sebarang perbincangan dengan pengedar

HUBUNGI LYDIA 014-9049446 UNTUK KETERANGAN LANJUT-

1 comment: